Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a transformace kódů
Křoustek, Jakub ; Masařík, Karel (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Práce popisuje metody a postupy používané k analýze a transformaci kódů. Obsahuje základní informace o vědním oboru reverzní inženýrství a jeho užití ve výpočetní technice i mimo ni. Hlavním cílem je vytvoření prostředku ke zpětnému překladu z binární formy do jazyka symbolických instrukcí. Tato činnost je silně závislá na konkrétní instrukční sadě a musí být použita pro předem známou architekturu procesorů. Uvedený problém je řešen pomocí šablon, zásuvných modulů a modulárnosti zpětného překladače. Zmíněné vlastnosti dovolí uživatelům rozšiřovat program o nové instrukční sady. Výstupem je textová reprezentace instrukcí, funkčně ekvivalentní vstupu. Práce demonstruje nejenom běžně používané postupy dekódování, ale i nové postupy navržené autorem.
Nástroje pro konverzi formátů spustitelných souborů
Matula, Peter ; Husár, Adam (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práce popisuje metody a postupy používané ku konverzi formátů objektových souborů. Představuje několik obecně používaných formátů (ELF, PE, E32Image, DEX) a objektový formát projektu Lissom (LOFF). Obsahuje základní informace o knihovnách manipulujících tyto formáty a popis nové knihovny spravující E32Image. Primárním ukolem je implementace programu pro konverzi souborů mezi obecně používanými formáty a formátem LOFF. Tento problém je řešen mapováním všech kritických informací z jedné struktury formátu do druhé. Za tímto účelem bylo nutné upravit a rozšířit některé vlastnosti formátu projektu Lissom. Výsledek je program využívajicí pluginovací systém, schopný vytvářet validní a spustitelné soubory ve zmíněných formátech.
Interaktivní zpětný assembler
Mrva, Milan ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
V práci jsou popsané postupy a nástroje zpětného inženýrství v rámci softwaru. Uvedené jsou techniky ochrany před rozkladem či zkoumáním obsahu spustitelného souboru. Představené jsou příklady programů zabývajících se zpětným překladem. Dále se práce zaobírá architekturou procesoru s důrazem na mikroprocesory Intel a Motorola. Jsou ukázané rozdílné formáty spustitelných souborů. Byl implementovaný generický modulovatelný zpětný assembler.V tomto textu je představená jak jeho struktura, tak zásuvné moduly, které prezentují tři různé techniky disassemblovaní. Jeden z modulů používa vícevláknový parser, který je vlastním návrhem autora. Tyto přístupy jsou v závěru porovnané a je nastíněn další vývoj.
Nástroje pro konverzi formátů spustitelných souborů
Matula, Peter ; Husár, Adam (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práce popisuje metody a postupy používané ku konverzi formátů objektových souborů. Představuje několik obecně používaných formátů (ELF, PE, E32Image, DEX) a objektový formát projektu Lissom (LOFF). Obsahuje základní informace o knihovnách manipulujících tyto formáty a popis nové knihovny spravující E32Image. Primárním ukolem je implementace programu pro konverzi souborů mezi obecně používanými formáty a formátem LOFF. Tento problém je řešen mapováním všech kritických informací z jedné struktury formátu do druhé. Za tímto účelem bylo nutné upravit a rozšířit některé vlastnosti formátu projektu Lissom. Výsledek je program využívajicí pluginovací systém, schopný vytvářet validní a spustitelné soubory ve zmíněných formátech.
A decompiler for Objective-C
Mráček, Jakub ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Objective-C je populární programovací jazyk používaný primárně pro vývoj na platformách OS X a iOS. V práci prezentujeme praktický přístup k dekompilaci programů napsaných v Objective-C a zkompilovaných pro architektury x86 a AArch64 za použití kompilátoru LLVM. Na základě známých obecných technik reverzního inženýrství a teorie kompilátorů analyzujeme nové problémy a příležitosti v binárních souborech vzniklých překladem z Objective-C. Poté navrhujeme řešení a algoritmy, které umožní dekompilátoru lépe rozpoznat vysokoúrovňové struktury, které jsou běžné ve zdrojových kódech napsaných v jazyce Objective-C. Tato práce předkládá implementaci nového dekompilátoru zvaného "Cricket" jako grafickou aplikaci pro OS X, která využívá popsané algoritmy a metody pro rozpoznávání vzorů k rekonstrukci zdrojového kódu v Objective-C. Dekompilátor si klade za cíl maximalizovat čitelnost výstupu a umožňuje uživateli dále modifikovat vygenerovaný zdrojový kód. Implementovaný program je poté vyhodnocen na populární open-source knihovně a výstupy jsou porovnány s konkurenčním produktem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zpětný překlad aplikací pro architekturu PowerPC
Mišák, Ján ; Matula, Peter (oponent) ; Ďurfina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přidáním podpory pro architekturu PowerPC do přední části zpětného překladače. Nacházejí se v ní základní informace o reverzním inženýrství, jeho využití a významu v informačních technologiích. Práce také obsahuje souhrn znalostí o architektuře PowerPC a informace o zpětném překladači projektu Lissom, hlavně jeho přední části. Cílem práce bylo implementovat podporu dekompilace binárnich souborů pro architekuru PowerPC v přední části zpětného překladače. Výsledkem práce je implementace řady analýz ve formě tříd jazyka C++ a úprava existujících části kódu tak, aby byla podporována požadovaná funkčnost.
Analýza a transformace kódů
Křoustek, Jakub ; Masařík, Karel (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Práce popisuje metody a postupy používané k analýze a transformaci kódů. Obsahuje základní informace o vědním oboru reverzní inženýrství a jeho užití ve výpočetní technice i mimo ni. Hlavním cílem je vytvoření prostředku ke zpětnému překladu z binární formy do jazyka symbolických instrukcí. Tato činnost je silně závislá na konkrétní instrukční sadě a musí být použita pro předem známou architekturu procesorů. Uvedený problém je řešen pomocí šablon, zásuvných modulů a modulárnosti zpětného překladače. Zmíněné vlastnosti dovolí uživatelům rozšiřovat program o nové instrukční sady. Výstupem je textová reprezentace instrukcí, funkčně ekvivalentní vstupu. Práce demonstruje nejenom běžně používané postupy dekódování, ale i nové postupy navržené autorem.
Interaktivní zpětný assembler
Mrva, Milan ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
V práci jsou popsané postupy a nástroje zpětného inženýrství v rámci softwaru. Uvedené jsou techniky ochrany před rozkladem či zkoumáním obsahu spustitelného souboru. Představené jsou příklady programů zabývajících se zpětným překladem. Dále se práce zaobírá architekturou procesoru s důrazem na mikroprocesory Intel a Motorola. Jsou ukázané rozdílné formáty spustitelných souborů. Byl implementovaný generický modulovatelný zpětný assembler.V tomto textu je představená jak jeho struktura, tak zásuvné moduly, které prezentují tři různé techniky disassemblovaní. Jeden z modulů používa vícevláknový parser, který je vlastním návrhem autora. Tyto přístupy jsou v závěru porovnané a je nastíněn další vývoj.
Zadní část zpětného překladače produkující kód v jazyce C
Urban, Martin ; Ďurfina, Lukáš (oponent) ; Zemek, Petr (vedoucí práce)
Práce popisuje implementaci zadní části zpětného překladače produkujícího kód v jazyce C. Obsahuje základní informace o principech a využití reverzního inženýrství v oblasti informačních technologií i mimo něj. Hlavním cílem je vytvořit zadní část zpětného překladače, která bude generovat kód ekvivalentní vůči vstupu, který bude opět přeložitelný do binární formy se zachováním stejné funkčnosti jako zdrojový binární kód. Výstupem je implementace tříd v jazyce C++, vykonávající popisovanou činnost jako součást obecného dekompilátoru, který je vyvíjený v rámci projektu Lissom.
Optimalizace výsledků zpětného překladu pomocí dodatečných informací
Končický, Jaromír ; Ďurfina, Lukáš (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
V rámci projektu Lissom je vyvíjen rekonfigurovatelný zpětný překladač, jehož cílem je umožnit zpětný překlad programů, určených pro libovolnou platformu, do libovolného vyššího programovacího jazyka. V době počátku řešení této práce nejsou jeho výsledky ideální, neboť v něm, mimo jiné, nejsou implementovány techniky využívající dodatečné informace o programu. V rámci této práce je popsáno zpětné inženýrství a zpětný překladač projektu Lissom. Jsou zde navrženy techniky využití dodatečných informací ke zlepšení a optimalizaci jeho výsledků, konkrétně se jedná o analýzu datových sekcí a získávání ladicích informací z formátu PDB. Součástí práce je zkoumání struktury a obsahu formátu PDB. Implementace analýzy datových sekcí a použití ladicích informací je zde dále popsána a na závěr jsou zhodnoceny výsledky zpětného překladu při využití těchto technik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.